Si trashëgimtarë të dijes së shenjtë sheriatike, imamët dhe studiuesit e kombeve anglishtfolëse me përgatitje të ndryshme sheriatke kanë rënë dakord të bashkëpunojnë në punën e ndërsjellë produktive. Ne jetojmë në një fshat global dhe muslimanët nga e gjithë bota përballen me sfida të ngjashme në fenë dhe jetën e tyre. Edhe pse këshillat dhe bordet e ndryshme të studiuesve kanë metodologji të ndryshme në mënyrën se si i qasen çështjeve – në përputhje me kontekstin e tyre lokal, ata janë të bashkuar në vizion. Pikërisht me këtë vizion të unitetit dhe punës kolektive nevojitet një qasje e re e gjallë dhe empatike. Kjo qasje e re duhet të jetë konform parimeve dhe vlerave tradicionale brenda kornizës së Islamit. Organizatat e mëposhtme shkencore janë pjesë e këtij kolektivi global:
• Bordi Britanik i Dijetarëve dhe Imamëve (BBSI)
• Këshilli Kombëtar i Imamëve Australian (ANIC)
• Këshilli Evropian i Imamëve (ECI)
• Këshilli Kanadez i Imamëve (CCI)
• Federata e Imamëve të Amerikës së Veriut (NAIF)
• Këshilli i Ulemave të Zelandës së Re
• Këshilli i Bashkuar i Ulemave të Afrikës Jugore
Karta e mëposhtme është një përpjekje për të punuar drejt unitetit të vizionit ndërmjet organizatave dhe imamëve dhe dijetarëve globalë perëndimorë.
PARATHËNIE
a. Qëllimi ynë kryesor është të përpiqemi për përmirësimin shpirtëror, social, etik dhe intelektual të umetit përmes përulësisë, integritetit, mirësjelljes dhe shërbimit. Në sjelljen tonë me të tjerët, ne kërkojmë të imitojmë karakterin sublim të të Dërguarit të Allahut صلى الله عليه وسلم i ankoruar në një kuptim të përbashkët të humanizmit dhe vlerave universale.
b. Ne i krahasojmë idetë, mendimet, praktikat dhe botëkuptimet mbi kornizën e gjerë epistemologjike dhe ontologjike të Islamit të rrënjosur në shpalljen dhe Sunetin e Profetit صلى الله عليه وسلم.
c. Ne punojmë që diversiteti i përkatësisë – qoftë grupeve (xhemateve), partive, institucioneve, bashkëpunimeve apo organizatave – nuk duhet të jetë kurrë pengesë për mbështetjen dhe bashkëpunimin reciprok ndaj komunitetit dhe kombit musliman (Umetit).
Kontekst
Si trashëgimtarë të punës dhe luftës profetike të të Dërguarit të Allahut صلى الله عليه وسلم, dijetarët mbajnë një përgjegjësi të thellë për të udhëhequr, mbështetur dhe për t’i dhënë shpresë Umetit gjatë kohërave të ndryshimeve intensive dhe sfidave shoqërore, shpirtërore, politike dhe ekonomike. Këto sfida variojnë nga fenomeni global i islamofobisë, përfaqësimi armiqësor mediatik; disa programe të mbështetura nga qeveria për të kufizuar liritë e qytetarëve, ngritjen e ateizmit dhe materializmit, ndikimin shkatërrues të mediave sociale, natyrën e ashpër të diskursit brenda muslimanëve dhe mungesën e udhëheqjes dhe vizionit që rezulton në ndarje dhe përçarje të jetës së myslimanët në mbarë botën. Si dijetarë, imamë, studentë të dijes së shenjtë dhe udhëheqës fetarë të përgjithshëm, është përgjegjësia jonë t’i zbusim këto presione dhe të ushqejmë komunitetet bazuar në vlerat thelbësore të urtësisë, dhembshurisë, ndjeshmërisë dhe respektit të ndërsjellë dhe të punojmë kolektivisht dhe të bashkuar në trajtimin e këtyre sfidave. në nivel lokal dhe global.
ARTIKUJT
a. Ne do të sillemi me integritet, përulësi dhe mirësjellje, duke u fokusuar në interesat e përbashkëta që do të bashkojnë dhe do t’i shtojnë vlerë komuniteteve tona dhe umetit në përgjithësi.
b. Ndërkohë që ne pohojmë vlerën e diskutimit dhe debatit legjitim intelektual dhe akademik në arenën publike, ne do të shmangim diskutimet dhe ndërveprimet polemike përçarëse. Ne nuk do të përsërisim pa menduar, në lidhje me klishetë sektare të vendit të tyre, çështje që bien në sferën e përpjekjeve intelektuale (ixhtihad) dhe spekulimeve. Kjo nuk do të thotë asnjë angazhim në përgënjeshtrime publike dhe armiqësore që minojnë kohezivitetin e komunitetit tonë dhe imazhin publik të Islamit dhe mund të ofrojnë municion për axhenda të qarta për të dëmtuar Islamin dhe për të përçarë komunitetin musliman.
c. Ne do të nxisim dhe promovojmë respektin për të gjithë studiuesit dhe grupet, partitë, bashkëpunimet, institucionet dhe organizatat e lidhura me myslimanët dhe do të kërkojmë të zgjidhim çdo mosmarrëveshje me kolegët përmes një procedure standarde të rënë dakord që do të përfshijë komunikimin e drejtpërdrejtë, kërkimin e sqarimeve dhe të kuptuarit, ndërkohë që respekton standardet e larta të mirësjelljes dhe vlerave islame në çdo kohë.
d. Ne do të shmangim dënimin e njëanshëm ose sulmet personale të studiuesve, mësuesve dhe të tjerëve, qëndrimet e të cilëve janë të premisuara në trashëgiminë e gjerë shkollore myslimane, qoftë në mediat sociale apo platforma të tjera komunikimi. Ne nuk do të përdorim asnjë platformë për të ngritur akuza për mosbesim (tekfir) kundër muslimanëve të tjerë.
e. Ne pajtohemi të promovojmë unitetin e qëllimit (jo uniformitetin e praktikës apo të mendimit) midis imamëve, dijetarëve, studentëve të dijes dhe predikuesve (duat) dhe do të përpiqemi të lehtësojmë dialogun ndër-musliman (qoftë i sinqertë apo i fortë) për të reduktuar metodologjinë e perceptuar dhe dallimet teologjike.
f. Ne do të modelojmë dhe do të kërkojmë ta edukojmë komunitetin tonë rreth etikës së mosmarrëveshjeve dhe debatit në lidhje me çështjet dytësore (furu) dhe nevojën për të respektuar natyrën e larmishme të komunitetit musliman dhe umetit në tërësi.
g. Ne kërkojmë të ofrojmë reagime të sinqerta dhe konstruktive për njëri-tjetrin në një atmosferë respekti reciprok, dashurie, dhembshurie dhe shqetësimi, duke shmangur sfidat agresive që vënë në dyshim sinqeritetin e të tjerëve thjesht si rezultat i përkatësisë së tyre në një grup, parti, institucion, bashkëpunim të caktuar. ose shkolla e mendimit.
h. Ne synojmë të krijojmë një kulturë që lehtëson një “hapësirë të sigurt” për studiuesit që të parashtrojnë kërkime dhe pikëpamje që adresojnë çështjet komplekse dhe të paprecedentë me të cilat përballet komuniteti dhe kombi musliman në Perëndim, pa frikë nga sulmet personale dhe etiketimet e tekfirit (mosbesimit).
i. Ne do të përpiqemi t’i kujtojmë njëri-tjetrit, dhe kur është e nevojshme, t’i trajtojmë në mënyrën e duhur, sjelljet që nuk i arrijnë pritshmëritë e vëllezërve dhe motrave, mbështetjes reciproke, dashurisë, dhembshurisë dhe etikës së duhur.
j. Ne besojmë se jo-specialistët, veçanërisht të rinjtë, nuk duhet të përfshihen në polemika brenda-muslimane në domenin publik pasi kjo dobëson strukturën shoqërore të komuniteteve muslimane. Ne do të kërkojmë ta dekurajojmë këtë në mënyrë aktive duke theksuar konsensusin fetar (juridik dhe teologjik) dhe jo divergjencat.
k. Ne do të lehtësojmë diskutimin mbi çështjet e mirëqenies publike dhe fetare, veçanërisht ato që prekin komunitetin musliman në nivel global. Aty ku është e mundur, ne do të marrim pjesë aktive në iniciativat që synojnë të nxisin mirëkuptimin dhe mirëqenien më të mirë të muslimanëve dhe shoqërisë më të gjerë.
l. Ne do t’i inkurajojmë muslimanët që jetojnë në perëndim në të gjitha vendet që të jenë kontribuues pozitivë drejt sigurisë, prosperitetit dhe zhvillimit të vendit të tyre.
m. Ne e pranojmë si muslimanë që jetojmë në perëndim se jemi pjesë e ummetit musliman dhe ndajmë shqetësimet e përbashkëta të muslimanëve në nivel lokal dhe global.
n. Përderisa ne e pranojmë se çdo komunitet mund të identifikohet si musliman dhe ne njohim të drejtën e tyre për mbrojtjen fetare pa diskriminim, ne pohojmë përkufizimin e Islamit siç është transmetuar në traditën muslimane, e cila përfshin besimin në përfundimin e profetësisë me Muhamedin صلى الله عليه وسلم, dhe nderin e familjes së tij dhe të gjithë shokëve të tij (sahabëve).
SHËNIME:
Protokolli i mëposhtëm do të respektohet kur kemi të bëjmë me dallimet brendamuslimane:
a) Shqyrtimi i kontekstit më të gjerë dhe implikimeve të debatit mbi kohezivitetin e komuniteteve muslimane dhe ndikimin në imazhin e Islamit në komunitetin e gjerë.
b) Kërkoni sqarime dhe mirëkuptim më të thellë nga personi ose organizata me të cilën nuk jeni dakord përmes kontaktit të drejtpërdrejtë ose ndërmjetësimit të studiuesve të tjerë.
c) Konsideroni nëse çështja është në interesin më të gjerë publik që duhet të trajtohet në arenën publike, apo nëse bazohet më shumë në dallimet akademike.
d) Përgjigja duhet të afirmojë respektin për individin dhe të fokusohet në çështjet e ngritura, duke hedhur poshtë problemet, jo personin.
e) Kujdes i jashtëzakonshëm në mënyrën se si i drejtohet tjetrit me përdorimin bujar të shprehjeve dhe shmangien absolute të fjalëve të ngarkuara emocionalisht që kërkon të hedhë dyshime në besimin e tyre (iman).
Ky statut është subjekt i ndryshimeve. Ne inkurajojmë organizatat e tjera lokale të japin komente dhe në përgjithësi të miratojnë premisat dhe themelet e statutit.
Miratuar të martën më 25 janar 2022 që korrespondon me 21 Xhumada el-Ahir 1443.
Solli në shqip:
Nisma për zhvillimin e predikuesve – thirrësve | Thirrja.org